Logo met tekst 'Zo gemeld. Zo hersteld'.

Melding openbare ruimte

Een schone, veilige en leefbare omgeving vindt iedereen fijn. Daarom is het belangrijk om schade of hinder op straat bij ons te melden. Denk aan een kapot speeltoestel, een losse stoeptegel of een omgevallen boom. Controleer, voordat u een melding maakt, of de melding al is doorgegeven. Gebruik hiervoor de meldingenkaart. Zo voorkomen we dubbele meldingen.

Zo gemeld. Zo hersteld.

Schade of hinder op straat meldt u simpel en snel via het online meldingsformulier. Dit doet u in 3 stappen zoals in de onderstaande video en tekst onder de video te lezen is:

 

  1. Omschrijf wat er aan de hand is en voeg eventueel foto’s toe
  2. Geef de locatie door
  3. Vul uw contactgegevens in of verstuur de melding anoniem

Meer informatie over het maken van een melding leest u in de folder Zo gemeld. Zo Hersteld (pdf).

Uw melding wordt binnen 24 uur toegevoegd aan meldingenkaart. U kunt hierop de actuele status van uw melding bekijken. Wij beoordelen elke melding. Daarbij kijken we naar uw situatie en ons beleid. We streven er naar uw melding binnen 14 dagen af te handelen.

Tip: voeg het meldingsformulier toe aan uw beginscherm

Maakt u vaker een melding? Dan is het handig om het meldingsformulier toe te voegen aan het beginscherm van uw tablet of smartphone. Het meldingsformulier wordt weergegeven als een pictogram tussen uw apps. Wanneer u op het pictogram tikt opent het formulier meteen in uw browser en kunt u direct een melding maken. Bekijk hier een korte handleiding (pdf).

Lukt het niet om uw melding via het online meldingsformulier te maken? Geef uw melding dan telefonisch aan ons door. We zijn op werkdagen tot 17.00 uur bereikbaar via (073) 615 55 55.

Spoed?

De meldingen worden tijdens kantooruren verwerkt. Maakt u een melding buiten kantooruren en is er sprake van een onveilige, overlastgevende of gevaarlijke situatie? Neemt u dan direct telefonisch contact op met de meldkamer van Stadstoezicht via (073) 615 55 65. De meldkamer is bereikbaar van zo t/m ma tot 23.00 uur, vrij en za tot 23.45 uur. Luister het bandje af om door verbonden te worden. De meldkamer van de politie bereikt u op 0900 8844. Neem voor spoedeisende hulp altijd contact op met alarmnummer 112.

Vragen over uw melding?

Elke melding wordt geregistreerd onder een uniek meldingsnummer. Dit nummer vindt u terug in de ontvangstbevestiging van uw melding. Houdt het meldingsnummer bij de hand als u contact met ons opneemt.

Wat kunt u melden?

U kunt bijvoorbeeld een melding maken over:

Foutgeparkeerde deelfiets of deelscooter?

Meld dit rechtstreeks bij de desbetreffende aanbieder. De fiets of scooter wordt binnen 24 uur verplaatst. Meer hierover leest u in de infographic deelfietsen en deelscooters (pdf).

Stank- en geluidsoverlast van bedrijven?

Wilt u geluidsoverlast, geuroverlast, bodemverontreiniging of een andere bedrijf-gerelateerde ergernis melden? Neemt u dan contact op met de Milieuklachtencentrale. Gebruik het milieuklachtenformulier of bel bij acute overlast op telefoonnummer 073 – 681 28 21. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Klacht indienen

U kunt het meldingsformulier niet gebruiken om een klacht in te dienen indien u niet tevreden bent over het doen of nalaten van een ambtenaar of een bestuurder. Ga daarvoor naar de pagina Klacht indienen.

Niet gevonden wat je zocht?

Je kunt op verschillende manieren in contact komen met de gemeente ’s-Hertogenbosch.