Contact

Je kan op verschillende manieren in contact komen met de gemeente ’s-Hertogenbosch.
Klik hieronder op de verschillende mogelijkheden voor meer informatie.

  • Regel het online
    • Geef meldingen en tips over de openbare ruimte door via de pagina Meldpunt.
    • Hebt u een voorwerp gevonden of bent u iets verloren? Kijk op de pagina Gevonden of verloren voorwerpen.
    • Wilt u geen ongeadresseerde reclame en/of huis-aan-huisbladen in de brievenbus? Vraag dan via het digitaal formulier een brievenbussticker (reclamesticker) aan of haal er één op in het Stadskantoor.
  • Bellen

    U kunt op werkdagen tussen 8.30 – 17.00 uur bellen naar (073) 615 51 55. Op donderdag is er ook avondopenstelling tot 20.00 uur. Belt u met persoonlijke vragen? Houd dan uw burgerservicenummer (bsn) bij de hand. Het bsn staat op uw ID kaart of paspoort. In onderstaand overzicht ziet u op welke dagen en tijden het rustig, gemiddeld of druk is met telefoontjes. Tussen 09.00 – 11.00 is het druk. Tussen 12.00 – 15.00 is het gemiddeld druk. Vanaf 16.00 is het rustig.

    Is er sprake van een onveilige, overlastgevende of gevaarlijke situatie buiten kantoortijden? Toets dan 7 om door verbonden te worden met de meldkamer van Stadstoezicht (zo t/m ma tot 23.00 uur, vrij en za tot 23.45 uur). Neem voor spoedeisende hulp altijd contact op met alarmnummer 112.

    Geluidsopname

    Het gemeentelijk contactcentrum (GCC) maakt van veel telefoongesprekken met bewoners een geluidsopname. Deze gebruikt het GCC voor opleiding en verhoging van de kwaliteit. Dit geeft het GCC de kans de manier van werken te verbeteren of antwoorden beter te laten aansluiten op de vragen. Ook kan het GCC de geluidsopnames beluisteren in geval van agressie of bedreiging aan de telefoon. De geluidsopnames worden dan gebruikt om de gekozen maatregelen uit te kunnen leggen. Alleen de medewerkers met een machtiging kunnen de geluidsopnames beluisteren. We bewaren de geluidsopnames voor een maximale duur van 16 weken.

    Tijdens een gesprek kan het nodig zijn dat we uw persoonsgegevens gebruiken om u verder te helpen. Uw rechten met betrekking tot inzage tot het gebruik van uw persoonsgegevens door de gemeente vindt u op de pagina Rechten van betrokkene.

    Teletolk

    Bent u doof, slechthorend of spraakbeperkt en wilt u contact opnemen met de gemeente? Dan bieden wij de mogelijkheid aan om met een teletolk te bellen.

    Doof, slechthorend of spraakbeperkt? Bel een teletolk.

    Drukte telefonie GCC

  • WhatsApp

    Sla voor WhatsApp het telefoonnummer 073 – 615 51 55 op in de contacten van uw smartphone. U kunt dan op werkdagen tussen 8.30 tot 17.00 uur met ons appen. Gebruik WhatsApp niet voor persoonlijke informatie.

    Geef meldingen en tips over de openbare ruimte door via de pagina Meldpunt. Niet via WhatsApp.

  • E-mail of brief schrijven

    U kunt ook in contact komen met de gemeente door een e-mail te sturen of een brief te schrijven.

    Gebruik ons digitaal contactformulier.

    Of stuur uw brief naar:
    Postbus 12345
    5200 GZ ’s-Hertogenbosch

  • English – contact the municipality of ‘s-Hertogenbosch

    For more information, contact the municipality of ’s-Hertogenbosch by telephone or WhatsApp +31 73 615 51 55 or send an e-mail using the digital contact form (in English).

  • Vragen vanuit de pers

    Persvragen? Bel tijdens kantooruren naar (073) 615 51 55 en vraag naar persvoorlichting.

    De persvoorlichter is buiten kantooruren en in het weekend te bereiken via telefoonnummer (073) 615 51 00.

  • Bezwaar maken of een klacht indienen

    Bezwaar maken besluiten

    Het gemeentebestuur neemt dagelijks beslissingen over bijvoorbeeld het verlenen van een vergunning of het afwijzen van een subsidie. Bent u het niet eens met een beslissing of besluit? En raakt het besluit u persoonlijk? Dan kunt u binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit bezwaar maken bij het gemeentebestuur. Lees op de pagina Bezwaar maken hoe u dit kunt doen.

    Bezwaar gemeentelijke belastingen

    U kunt bovenstaande mogelijkheden niet gebruiken voor een bezwaar tegen uw WOZ-beschikking. Ga daarvoor naar de pagina Bezwaar gemeentelijke belastingen.

    Klacht indienen

    Bent u niet tevreden over het doen of nalaten van een ambtenaar of een bestuurder? Dan kunt u daarover een klacht indienen. Een klacht kan bijvoorbeeld gaan over het te laat afhandelen van uw vragen, het krijgen van verkeerde informatie of de manier waarop u behandeld bent. Ga daarvoor naar de pagina Klacht indienen.

  • Informatieverzoek of WOO-verzoek indienen

    Heeft u informatie van de gemeente nodig? Hiervoor hoeft u meestal geen Woo-verzoek te doen. Vaak kunt u de informatie gewoon opvragen.

    Wat het verschil is tussen een Woo-verzoek en een informatieverzoek leest u op de pagina Informatieverzoek of Woo-verzoek. Ook leest u hier hoe u deze verzoeken in kunt dienen.

  • Veiligheid

    Fraude met identiteit

    Komt u langs om een persoonlijk product aan te vragen, zoals een paspoort? Om de kans op fraude met identiteit te verkleinen, gebruikt de gemeente ’s-Hertogenbosch documentscanners en fotocamera’s. Dit gebeurt tijdens alle afspraken waarbij iemand zich moet legitimeren. Meer weten over fraude met identiteit? Download en lees de informatiefolder (pdf) of kijk op de website van de Rijksoverheid.

    Pas op voor oplichters

    Iets regelen bij de gemeente? Dat kunt u het beste en het goedkoopste zelf doen. Lukt het niet? Dan kunt u altijd bellen naar (073) 615 51 55 voor informatie en een afspraak. Maak geen gebruik van websites of anderen die aangeven het sneller en goedkoper te kunnen. U loopt het risico geld te verliezen en dat uw gegevens worden misbruikt.

Openingstijden en bezoekadressen

Stadskantoor

Wolvenhoek 1, 5211 HH ’s-Hertogenbosch

Openingstijden:

  • Maandag 08:30 – 17:00 uur
  • Dinsdag 08:30 – 17:00 uur
  • Woensdag 08:30 – 17:00 uur
  • Donderdag 08:30 – 20:00 uur
  • Vrijdag 08:30 – 17:00 uur

Perron-3 Rosmalen

Perron-3, Hoff van Hollantlaan 1, 5243 SR Rosmalen
Bezoek de website van Perron-3

Openingstijden:

  • Maandag 08:30 – 17:00 uur
  • Dinsdag 08:30 – 12:00 uur
  • Woensdag 08:30 – 20:00 uur
  • Donderdag 08:30 – 12:00 uur
  • Vrijdag 08:30 – 17:00 uur

Andere adressen:

  • Bestuurscentrum, Achter het Stadhuis 5-7, ’s-Hertogenbosch
  • Stadhuis, Markt 1, ’s-Hertogenbosch
  • Weener XL, Oude Vlijmenseweg 200, ’s-Hertogenbosch
  • Fietsdepot, Hedikhuizerweg 3, ’s-Hertogenbosch

Niet gevonden wat je zocht?

Je kunt op verschillende manieren in contact komen met de gemeente ’s-Hertogenbosch.