Afspraak wijzigen of afzeggen?
Kijk in de mail met de afspraakbevestiging. Daarin staat hoe u een afspraak kunt wijzigen of afzeggen.
U kunt op verschillende manieren in contact komen met de gemeente 's-Hertogenbosch. Klik hieronder op de verschillende mogelijkheden voor meer informatie.
U kunt op werkdagen tussen 8.30 - 17.00 uur bellen naar (073) 615 51 55. Op donderdag is er ook avondopenstelling tot 20.00 uur. Belt u met persoonlijke vragen? Houd dan uw burgerservicenummer (bsn) bij de hand. Het bsn staat op uw ID kaart of paspoort. In onderstaand overzicht ziet u op welke dagen en tijden het rustig, gemiddeld of druk is met telefoontjes. Tussen 09.00 - 11.00 is het druk. Tussen 12.00 - 15.00 is het gemiddeld druk. Vanaf 16.00 is het rustig.
Is er sprake van een onveilige, overlastgevende of gevaarlijke situatie buiten kantoortijden? Toets dan 7 om door verbonden te worden met de meldkamer van Stadstoezicht (zo t/m ma tot 23.00 uur, vrij en za tot 23.45 uur). Neem voor spoedeisende hulp altijd contact op met alarmnummer 112.
Het gemeentelijk contactcentrum (GCC) maakt van veel telefoongesprekken met bewoners een geluidsopname. Deze gebruikt het GCC voor opleiding en verhoging van de kwaliteit. Dit geeft het GCC de kans de manier van werken te verbeteren of antwoorden beter te laten aansluiten op de vragen. Ook kan het GCC de geluidsopnames beluisteren in geval van agressie of bedreiging aan de telefoon. De geluidsopnames worden dan gebruikt om de gekozen maatregelen uit te kunnen leggen. Alleen de medewerkers met een machtiging kunnen de geluidsopnames beluisteren. We bewaren de geluidsopnames voor een maximale duur van 16 weken.
Tijdens een gesprek kan het nodig zijn dat we uw persoonsgegevens gebruiken om u verder te helpen. Uw rechten met betrekking tot inzage tot het gebruik van uw persoonsgegevens door de gemeente vindt u op de webpagina Rechten van betrokkene.
Bent u doof, slechthorend of spraakbeperkt en wilt u contact opnemen met de gemeente? Dan bieden wij de mogelijkheid aan om met een teletolk te bellen.
Doof, slechthorend of spraakbeperkt? Bel een teletolk.
Sla voor WhatsApp het telefoonnummer 073 - 615 51 55 op in de contacten van uw smartphone. U kunt dan op werkdagen tussen 8.30 tot 17.00 uur met ons appen. Gebruik WhatsApp niet voor persoonlijke informatie.
Geef meldingen en tips over de openbare ruimte door via de pagina Melding openbare ruimte. Niet via WhatsApp.
U kunt ook in contact komen met de gemeente door een e-mail te sturen of een brief te schrijven.
Gebruik ons digitaal contactformulier.
Of stuur uw brief naar:
Postbus 12345
5200 GZ ‘s-Hertogenbosch
For more information, contact the municipality of 's-Hertogenbosch by telephone or WhatsApp +31 73 615 51 55
or send an e-mail using the digital contact form (in English).
Persvragen? Bel tijdens kantooruren naar (073) 615 51 55 en vraag naar persvoorlichting.
De persvoorlichter is buiten kantooruren en in het weekend te bereiken via telefoonnummer (073) 615 51 00.
Het gemeentebestuur neemt dagelijks beslissingen over bijvoorbeeld het verlenen van een vergunning of het afwijzen van een subsidie. Bent u het niet eens met een beslissing of besluit? En raakt het besluit u persoonlijk? Dan kunt u binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit bezwaar maken bij het gemeentebestuur. Lees op de pagina Bezwaar maken hoe u dit kunt doen.
U kunt bovenstaande mogelijkheden niet gebruiken voor een bezwaar tegen uw WOZ-beschikking. Ga daarvoor naar de pagina Bezwaar gemeentelijke belastingen.
Bent u niet tevreden over het doen of nalaten van een ambtenaar of een bestuurder? Dan kunt u daarover een klacht indienen. Een klacht kan bijvoorbeeld gaan over het te laat afhandelen van uw vragen, het krijgen van verkeerde informatie of de manier waarop u behandeld bent. Ga daarvoor naar de pagina Klacht indienen.
Vanaf 1 mei 2022 is de Wet open overheid (Woo) van kracht. Deze wet vereist dat iedereen, ook digitaal, een verzoek om informatie, neergelegd in documenten, kan indienen. Om dat te faciliteren hebben wij een formulier gemaakt. Met behulp van dit digitaal formulier kan informatie worden opgevraagd.
Let op; dit formulier is niet bedoeld om een klacht in te dienen of een melding openbare ruimte te doen!
Komt u langs om een persoonlijk product aan te vragen, zoals een paspoort? Om de kans op fraude met identiteit te verkleinen, gebruikt de gemeente ’s-Hertogenbosch documentscanners en fotocamera’s. Dit gebeurt tijdens alle afspraken waarbij iemand zich moet legitimeren. Meer weten over fraude met identiteit? Download en lees de informatiefolder (pdf) of kijk op de website van de Rijksoverheid.
Iets regelen bij de gemeente? Dat kunt u het beste en het goedkoopste zelf doen. Lukt het niet? Dan kunt u altijd bellen naar (073) 615 51 55 voor informatie en een afspraak. Maak geen gebruik van websites of anderen die aangeven het sneller en goedkoper te kunnen. U loopt het risico geld te verliezen en dat uw gegevens worden misbruikt.
Wolvenhoek 1, 5211 HH’s-Hertogenbosch
Openingstijden:
Perron-3, Hoff van Hollantlaan 1, 5243 SR Rosmalen
Bezoek de website van Perron-3
Openingstijden:
Kijk in de mail met de afspraakbevestiging. Daarin staat hoe u een afspraak kunt wijzigen of afzeggen.