Ga naar de inhoud

Citymarketing: wie kiest wordt gekozen!

24 januari 2019
Foto centrum 's-Hertogenbosch nabij mart. Gebouwen met in het midden lopende mensen.

Citymarketing is geen doel op zich. Het is een middel om mensen en bedrijven te laten kiezen voor je stad. Het gaat om het bereiken van doelen, niet om nieuwe doelen te verzinnen. 

Wensen voor de toekomst

In 2018 spraken we in zestien bijeenkomsten met ruim honderd inwoners en organisaties over Den Bosch. Zij vertegenwoordigen het bedrijfsleven, de sport, cultuur, zorg en welzijn, retail, horeca, studenten en startups. Iedereen vertelde ons verhalen over Den Bosch. En de wensen voor de toekomst van de stad. Wat we merkten is dat citymarketing leeft. Er is ingehouden trots, een sterk gevoel voor ambitie en de wens om keuzes te maken. “Laten we al het moois wat we in huis hebben meer in de etalage zetten.” 

Discussienota Citymarketing

Het college heeft op 22 januari 2019 de discussienota ‘Citymarketing: wie kiest wordt gekozen’ vastgesteld. Kiezen was namelijk de nadrukkelijke oproep. Het college legt de nota voor aan de commissie Bedrijvigheid. Voor de positionering van de stad gaat het college uit van vier vertrekpunten.

Wij zijn Den Bosch, wij gaan voor kwaliteit, wij hebben ambitie en wij denken in duurzaam. Het college stelt als etalage voor: 

  • Meest gastvrije stad van Nederland
  • Cultuurstad van het Zuiden
  • Toonaangevende datastad
  • Samen verbinden. Dit is geen apart thema. Het is de manier waarop we de dingen doen in Den Bosch. Een netwerkstad bij uitstek, met korte lijntjes. 

Ideeën of opmerkingen?

Heb je opmerkingen of ideeën? Geef die dan uiterlijk 4 februari aan ons door via dit e-mailformulier.

Deel op LinkedInMail dit Artikel

Delen via e-mail

https://www.s-hertogenbosch.nl/nieuwsbericht/archive/2019/01/article/citymarketing-wie-kiest-wordt-gekozen/