Ga naar de inhoud

Citymarketing: wie kiest wordt gekozen!

3 juni 2019
Foto van mensen die voor gebouwen in onze binnenstad lopen

Waarom citymarketing?

We doen als gemeente veel moois en goeds. Dit blijven we uiteraard doen. De sterkste eigenschappen zetten we in de etalage. Dit om een scherp profiel neer te zetten van de stad. Wij zijn de ‘Meest Gastvrije Stad van Nederland’.

“In Den Bosch ervaar je gastvrijheid als vanzelfsprekend, het zit in ons DNA. We zijn een bourgondische stad met een menselijk karakter. Een stad van beleving.”

Het college van burgemeester en wethouders kiest vervolgens voor twee thema’s: ‘Cultuurstad van het zuiden’ en ‘Toonaangevende datastad’.

Cultuurstad van het zuiden

“Hier doen we het goed of niet. We gaan en staan voor kwaliteit. We genieten en vinden het fijn om dat samen met anderen te doen. Den Bosch verbindt: het verleden met het heden, mensen, thema’s,.. en projecten. Daar blinken we in uit. Met de mooiste musea. De spannendste festivals. En het gaat hier niet alleen om kunst. Je proeft de passie uit onze keukens. Je winkelt in een historisch decor. Het is gezellig in Den Bosch, de cultuurstad van het zuiden.”

Toonaangevende datastad

“De stad geeft ruimte om te experimenteren. Jong talent en startups krijgen kansen. We vinden het belangrijk om de kennis van het onderwijs en bedrijfsleven aan maatschappelijke initiatieven te verbinden. Als Toonaangevende Datastad kijken we niet zozeer alleen naar de technologie, maar naar wat je met data kan. Data dichtbij de mens brengen, op een verantwoorde manier. Innoveren vanuit de echte Brabantse ondernemerscultuur. Met als doel, bijdragen aan het geluk van onze inwoners en het bedrijfsleven.”

Organisatie

Om dit alles mogelijk te maken, gaan we de mogelijkheid onderzoeken om een externe marketingorganisatie op te richten: Den Bosch Partners.

Deel op LinkedInMail dit Artikel

Delen via e-mail

https://www.s-hertogenbosch.nl/nieuwsbericht/archive/2019/06/article/citymarketing-wie-kiest-wordt-gekozen-1/