Ga naar de inhoud

Nieuwsbericht KPN Teletolk

15 januari 2020

De gemeente ’s-Hertogenbosch wordt telefonisch toegankelijker voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Vanaf 1 februari 2020 biedt de gemeente de mogelijkheid bemiddelingsdienst KPN Teletolk te gebruiken.

De gebruiker maakt via een knop op de website van de gemeente verbinding met een tolk. Deze tolk belt met de gemeente en tolkt het gesprek. Dat gaat via getypte tekst, spraak of gebarentaal in beeld. Inwoners kunnen ook een app op een eigen tablet of smartphone gebruiken om de tolk in te zetten.

KPN Teletolk is een makkelijke manier om telefonisch in contact te kunnen komen met de gemeente. Wethouder Roy Geers: “Het is belangrijk dat wij als gemeente voor alle inwoners goed bereikbaar zijn. Als het mogelijk is om onze dienstverlening daarop aan te passen, dan doen we dat. De inzet van een teletolk is daar een mooi voorbeeld van.”

Het netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte ieder(in) en het Gehandicapten Platform ’s-Hertogenbosch juichen het gebruik van KPN Teletolk toe. Verschillende gemeenten en instanties zetten Teletolk al in en het gebruik is groeiende.

Deel op LinkedInMail dit Artikel

Delen via e-mail

https://www.s-hertogenbosch.nl/nieuwsbericht/archive/2020/01/article/nieuwsbericht-kpn-teletolk.html