• Ga naar de inhoud
  • Ga naar het menu
  • Ga naar het contact
Logo van Gemeente 's-Hertogenbosch
Het logo van de gemeente 's Hertogenbosch
Menu is ingeklapt
  • Startpagina
  • Inwoner
    • Afval
    • Belastingen
    • Bouwen en wonen
    • Geboorte en overlijden
    • Inkomen en uitkering
    • Jeugd en gezin
    • Ondersteuning en zorg
    • Paspoort, rijbewijs, uittreksels
    • Plannen
    • Subsidies
    • Trouwen
    • Vergunning of melding
  • Ondernemer
    • Advies
    • Belastingen
    • Bouwen en vestigen
    • Inkomen
    • Milieu en afval
    • Ontheffingen
    • Plannen
    • Subsidies
    • Vergunningen
  • Stad en bestuur
    • Bestuur
    • Stad
  • Contact
  • Actueel
    • Op de hoogte
    • Informatie- en inloopbijeenkomsten
    • Nieuws
    • Bijeenkomsten
    • Vacatures
    • Wegwerkzaamheden
  • Home
Lees voor

Publicaties

Zoeken

  1. Factsheet stedelijke economie 3e kwartaal 2018

    Gepubliceerd op: 01-01-2019 | pdf (295 KB)

    "De nieuwste cijfers laten zien dat: • De Nederlandse economie groeit met 2,4% • Zowel het aantal bedrijven als de werkgelegenheid toeneemt • Het aantal WW-uitkeringen en bijstandsuitkeringen afneemt • Er meer klantcontacten bij Bureau Sociaal Raadslieden zijn • De krapte op de woningmarkt verder is toegenomen

    • Download pdf

  2. 's-Hertogenbosch in de rij 2018

    Gepubliceerd op: 01-12-2018 | pdf (889 KB)

    In deze publicatie wordt ’s-Hertogenbosch vergeleken met andere gemeenten met meer dan 100.000 inwoners.

    • Download pdf

  3. Evaluatie ‘Aan de slag’ 2018

    Gepubliceerd op: 01-12-2018 | pdf (103 KB)

    "‘Aan de slag’ is één van de re-integratie voorzieningen van Weener XL. Het is bedoeld om inwoners die een uitkering aanvragen te helpen bijstandsonafhankelijk te blijven. ‘Aan de slag’ is een totaalpakket van diagnose, begeleiding, matching en werken op locatie van Weener XL. Het re-integreren en vinden van een baan staan voorop. In 2018 is er voor de tweede keer een evaluatie gehouden onder de deelnemers van ‘Aan de slag’. Aan de slag’ krijgt in 2018 gemiddeld een 7,2 van haar deelnemers. De beoordeling is verbeterd vergeleken met 2016 (6,5). Over het algemeen zijn de deelnemers (zeer) tevreden over de informatie die zij bij de start van het traject ontvangen. Zij vinden de informatie over hun rechten en plichten duidelijker dan in 2016. De meeste deelnemers zijn tevreden over de bejegening door de medewerkers van ‘Aan de slag’. Het gaat om de werkleiders, job coaches, tolken en werkconsulenten. De tevredenheid over de bejegening is toegenomen ten opzichte van 2016."

    • Download pdf

  4. Rapportage beheer en onderhoud openbare ruimte 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (1 MB)

    In het najaar van 2017 is door de afdeling O&S van de gemeente ’s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is de inwoners van de gemeente onder andere gevraagd naar hun mening over de manier waarop de gemeente de openbare ruimte beheert en schoonhoudt.

    • Download pdf

  5. Tabellenboek rapportage beheer en onderhoud openbare ruimte 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (1 MB)

    In het najaar van 2017 is door de afdeling O&S van de gemeente ’s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is de inwoners van de gemeente onder andere gevraagd naar hun mening over de manier waarop de gemeente de openbare ruimte beheert en schoonhoudt.

    • Download pdf

  6. Monitor armoede en schulden 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (522 KB)

    "Deze monitor geeft een beeld van de armoede en schulden onder inwoners van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Het gaat onder andere over de omvang en ontwikkeling van armoede, verschillen tussen wijken, kinderen in armoede en het aandeel huishoudens met schulden. Ook gaat het rapport in op het gebruik van gemeentelijke regelingen voor inkomensondersteuning en schulddienstverlening. Het aandeel huishoudens met een inkomen onder de lage-inkomensgrens is volgens de meest recente cijfers tussen 2013 en 2015 afgenomen. Deze trend zien we ook landelijk. Ook het aandeel kinderen dat leeft in armoede is de laatste jaren afgenomen. Net als voorgaande jaren concentreert de armoede zich in de wijken West, Noord en de Binnenstad. De helft van alle huishoudens met een laag inkomen woont in deze wijken."

    • Download pdf

  7. Evaluatie Netwerk tegen Armoede 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (64 KB)

    "De gemeente ’s-Hertogenbosch heeft sinds een aantal jaren het Netwerk tegen Armoede (NtA). Dit is een samenwerkingsverband van organisaties, verenigingen, stichtingen en betrokken burgers. Het Netwerk tegen Armoede richt zich onder andere op het afstemmen van activiteiten op het gebied van armoede en het creëren van bewustzijn over armoede in ’s-Hertogenbosch. De Stichting Netwerk tegen Armoede en de gemeente willen de ervaringen die mensen hebben met het netwerk graag monitoren. In 2016 is daarvoor een nulmeting uitgevoerd en in 2018 een vervolgmeting. Dit rapport gaat over de resultaten van de vervolgmeting. "

    • Download pdf

  8. Factsheet stedelijke economie 2e kwartaal van 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (389 KB)

    "De nieuwste cijfers laten zien dat: • De Nederlandse economie groeit met 3,1% • Zowel het aantal bedrijven als de werkgelegenheid toeneemt • Er een nieuw aanbodcijfer is: geregistreerde werkzoekenden bij UWV • De uitgifte van voedselpakketten vrijwel gelijk is gebleven • De krapte op de woningmarkt verder is toegenomen

    • Download pdf

  9. Digipanel schuldenproblematiek 2018

    Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (96 KB)

    "De gemeente wil zoveel mogelijk voorkomen dat inwoners in de schulden terecht komen. En zorgen dat inwoners die wel in de schulden terecht komen, hier zo snel mogelijk en langdurig weer uitkomen. In dit rapport staan de resultaten van een tweede meting naar schuldenproblematiek in ’s-Hertogenbosch. Voor deze meting is een vragenlijst uitgezet onder het digipanel. Uit het onderzoek blijkt dat zo’n 2 op de 10 huishoudens te maken hebben met schulden. Dit aandeel is nauwelijks veranderd ten opzichte van 2012. Zes procent heeft te maken met risicovolle of problematische schulden. Schuldensituaties komen het meest voor bij minima, eenoudergezinnen, huishoudens met kinderen jonger dan 18 jaar en huishoudens met een bijstandsuitkering of een werkloosheidsuitkering."

    • Download pdf

  10. Klanttevredenheidsonderzoek schulddienstverlening

    Gepubliceerd op: 01-10-2018 | pdf (109 KB)

    "De gemeente wil graag weten of haar klanten van schulddienstverlening tevreden zijn over de dienstverlening. Daarvoor voert de gemeente klanttevredenheidsonderzoek uit. In dit rapport staan de resultaten van de tweede meting. Deze is uitgevoerd in het najaar van 2017. De belangrijkste conclusies zijn: - Klanten geven gemiddeld een 7 voor de schulddienstverlening; - Driekwart vindt dat de gemeente hun hulpvraag snel oppakte; - Klanten zijn tevreden over de bejegening tijdens gesprekken met de gemeente. Een verbeterpunt is de snelheid waarmee medewerkers reageren op vragen; - Ook de bereikbaarheid van de medewerkers is een aandachtspunt; - Twee derde van de klanten is tevreden over de hulp die zij krijgen. 1 op de 5 is dat niet.

    • Download pdf

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • ....
  • › Laatste »

Filters

Zoeken ingeperkt door

  • >> Ouder dan 2 jaar
  • Categorie

    • >> Welzijn, gezondheid en onderwijs
    • >> Bevolking en wonen
    • >> Leefbaarheid en veiligheid
    • >> Bestuur en communicatie
    • >> Economie en arbeidsmarkt
    • >> Toerisme, recreatie, sport en cultuur
    • >> Digipanel
    • >> Ruimtelijke ordening, milieu en vervoer
    • >> Kaarten
    • >> Cultuurhistorie
  • Kenmerk

    • >> _empty_
  • Datum

    • >> 2 jaar terug
    • >> Ouder dan 2 jaar
  • Datumbereik

Neem contact op met de gemeente
  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • XML feed
  • whatsapp
  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • XML feed
  • whatsapp
  • Cookiebepaling
  • Privacy
  • Proclaimer
  • Toegankelijkheid