Gepubliceerd op: 03-07-2020 | pdf (1 MB)
In het Omnibusonderzoek van 2019 is op verzoek van afdeling Economie & Energie en Leefomgeving
een aantal vragen opgenomen over energie en water. Het gaat om vragen over: stellingen over
energiebesparing; energiebesparende maatregelen in huis; stellingen over aardgasvrij wonen;
windmolen Treurenburg; wateroverlast; maatregelen om wateroverlast te voorkomen;
subsidieregelingen voor een groen dak en/of een regenton.
Gepubliceerd op: 02-07-2020 | pdf (978 KB)
In het najaar van 2019 is door de afdeling Onderzoek & Statistiek van de gemeente
’s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is de inwoners van de
gemeente naar hun mening over verschillende onderwerpen gevraagd. Eén van deze onderwerpen
was de tevredenheid over de dienstverlening van de afdeling Beheer en Programmering Openbare
Ruimte van de gemeente. Er is gevraagd naar de mening van inwoners over de manier waarop de
gemeente de openbare ruimte beheert en schoonhoudt.
Gepubliceerd op: 02-07-2020 | pdf (475 KB)
Welk rapportcijfer geven de inwoners van de gemeente ’s-Hertogenbosch aan hun woning en
woonomgeving? En welk rapportcijfer geven ze voor de tolerantie in hun buurt en voor het
contact met de buurtbewoners? Zijn de inwoners tevreden over de voorzieningen in hun buurt?
Wat vinden de inwoners van de groenvoorziening, parkeergelegenheid, basisonderwijs in hun
buurt en wat vinden ze van de voorzieningen voor ouderen?
Gepubliceerd op: 05-12-2019 | pdf (128 KB)
Iedere twee jaar voert de gemeente ’s-Hertogenbosch een tevredenheidsonderzoek uit onder inwoners die gebruik maken van de Regiotaxi. Het laatste onderzoek vond plaats in het najaar van 2019. Gebruikers van de Regiotaxi zijn onverminderd tevreden. Zij geven net als in 2017 gemiddeld een 7,9 voor de uitvoering van de Regiotaxi. Voor de mogelijkheden die het Regiotaxi-systeem biedt geven zij gemiddeld een 8. Dat is ook hetzelfde als in 2017. Over het telefonisch reserveren van een rit, de dienstverlening van de chauffeurs en de terugbelservice zijn de gebruikers over het algemeen tevreden. De tevredenheid over de klantenservice is iets afgenomen. Ook worden reizigers niet altijd geïnformeerd als de taxi te vroeg of te laat komt.
Gepubliceerd op: 24-06-2019 | pdf (3 MB)
Kerncijfers 2019 bevat de belangrijkste algemene statistische gegevens over 's-Hertogenbosch.
Gepubliceerd op: 09-05-2019 | pdf (142 KB)
De wijkfoto is een signaleringsinstrument dat laat zien hoe het er in de gemeente ’s-Hertogenbosch per wijk voor staat op het gebied van welzijn en gezondheid. Het instrument geeft informatie over de jeugd (0-11 jaar en 12-17 jaar), volwassenen (19-64 jaar) en ouderen (65+). In de wijkfoto zijn gegevens opgenomen afkomstig van de gemeente, GGD, Farent en MEE.
Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (1 MB)
In het najaar van 2017 is door de afdeling O&S van de gemeente ’s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is de inwoners van de gemeente onder andere gevraagd naar hun mening over de manier waarop de gemeente de openbare ruimte beheert en schoonhoudt.
Gepubliceerd op: 01-11-2018 | pdf (1 MB)
In het najaar van 2017 is door de afdeling O&S van de gemeente ’s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is de inwoners van de gemeente onder andere gevraagd naar hun mening over de manier waarop de gemeente de openbare ruimte beheert en schoonhoudt.
Gepubliceerd op: 01-05-2018 | pdf (2 MB)
In het najaar van 2017 is door de afdeling Onderzoek & Statistiek van de gemeente ‘s-Hertogenbosch een omnibusonderzoek gehouden. In dit onderzoek is aan de inwoners van de gemeente digitaal en schriftelijk naar hun mening over een groot aantal onderwerpen gevraagd. Eén van deze onderwerpen was ‘verkeer en vervoer in ’s-Hertogenbosch’.
Gepubliceerd op: 01-10-2017 | pdf (917 KB)
In de Binnenstad van ’s-Hertogenbosch is de parkeervraag groter dan het aanbod. Om de wachtlijst en –tijd voor een parkeervergunning op straat te verkorten, zijn in 2015 aanpassingen in de parkeerregeling doorgevoerd. Medio 2017 is een onderzoek uitgevoerd om de aanpak van de wachtlijst in de Binnenstad te evalueren. Hiervoor is gebruik gemaakt van verschillende bronnen en methoden, zoals registraties, parkeerdrukmetingen op straat en enquêtes onder vergunninghouders en ingeschrevenen op de wachtlijst.