Gepubliceerd op: 20-02-2020 | pdf (1 MB)
Vanaf februari 2019 kunnen inwoners, vrijwilligers en beroepskrachten bij Koo terecht voor informatie, vragen en advies in het sociaal domein. Zij kunnen bellen met Koo, een e-mail sturen en informatie opzoeken op de website. Of binnenlopen bij één van de negen wijkpleinen. Eind 2019 is er een eerste meting gedaan naar de resultaten van Koo. Deze geven over het algemeen een positief beeld. Inwoners zijn veelal tevreden over hoe zij zijn geholpen door Koo. Ook is voor hen duidelijker waar ze met hun vragen over het sociale domein terecht kunnen. Maar er zijn ook aandachtspunten. Zo is de naamsbekendheid van Koo nog beperkt. En volgens professionals kunnen de huisvesting, de faciliteiten en de samenwerking op de Koo-locaties nog verbeteren.
Gepubliceerd op: 20-02-2020 | pdf (485 KB)
De nieuwste cijfers laten zien dat:
• De Nederlandse economie groeit, het vertrouwen iets daalt
• Het aantal hotelovernachtingen in ’s-Hertogenbosch verder groeit
• Het aantal werkzoekenden en uitkeringen verder afnemen
• De krapte op de bestaande koopwoningmarkt iets toeneemt
• Er veel vergunningen voor nieuwbouw zijn verleend
• Iets meer kantoorruimte in ’s-Hertogenbosch leeg staat
Gepubliceerd op: 04-02-2020 | pdf (209 KB)
Ontwikkeling bevolking 's-Hertogenbosch
Gepubliceerd op: 04-02-2020 | pdf (35 KB)
Tabellenboek bevolking 's-Hertogenbosch
Gepubliceerd op: 05-12-2019 | pdf (385 KB)
Iedere twee jaar doet de gemeente onderzoek onder ouders met kinderen in de leeftijd 0 t/m17 jaar. De laatste meting is begin 2019 uitgevoerd. In het onderzoek gaat het over de opvoeding en leefstijl van kinderen. Bijvoorbeeld of ouders zich zorgen maken over (de ontwikkeling van) hun kind. Of zij hulp krijgen bij de opvoeding. En van wie zij deze krijgen. Zo zien we dat ouders van jonge kinderen bij de opvoeding en het opgroeien van hun kind vooral advies krijgen van het consultatiebureau, de huisarts en de kinderopvang. Voor schoolgaande kinderen speelt vooral de leerkracht en de huisarts daarin een belangrijke rol. Ook zien we dat de zorgen om de ontwikkeling of het gedrag van het kind toenemen met de leeftijd van het kind.
Gepubliceerd op: 05-12-2019 | pdf (128 KB)
Iedere twee jaar voert de gemeente ’s-Hertogenbosch een tevredenheidsonderzoek uit onder inwoners die gebruik maken van de Regiotaxi. Het laatste onderzoek vond plaats in het najaar van 2019. Gebruikers van de Regiotaxi zijn onverminderd tevreden. Zij geven net als in 2017 gemiddeld een 7,9 voor de uitvoering van de Regiotaxi. Voor de mogelijkheden die het Regiotaxi-systeem biedt geven zij gemiddeld een 8. Dat is ook hetzelfde als in 2017. Over het telefonisch reserveren van een rit, de dienstverlening van de chauffeurs en de terugbelservice zijn de gebruikers over het algemeen tevreden. De tevredenheid over de klantenservice is iets afgenomen. Ook worden reizigers niet altijd geïnformeerd als de taxi te vroeg of te laat komt.
Gepubliceerd op: 02-12-2019 | pdf (106 KB)
Belangrijkste uitkomsten van de monitor cultuurparticipatie 2018
· De Tramkade en de Verkadefabriek significant beter bezocht dan in 2016.
· Ruim driekwart bezocht het afgelopen jaar een festival of evenement (exclusief carnaval) in
’s-Hertogenbosch.
· Twee derde geeft aan zelf kunst te beoefenen in zijn of haar vrije tijd.
· Respondenten zijn minder positief over het culturele leven in ’s-Hertogenbosch.
Gepubliceerd op: 26-11-2019 | pdf (310 KB)
De nieuwste cijfers laten zien dat:
• De Nederlandse economie groeit met 1,8%
• Er meer dan 100.000 banen zijn in ’s-Hertogenbosch
• Het aantal hotelovernachtingen groeit met 3,9%
• Het aantal WW-uitkeringen en bijstandsuitkeringen verder daalt
• De voedselbank meer pakketten heeft uitgegeven
• Er nog steeds krapte is op de woningmarkt
Gepubliceerd op: 18-11-2019 | pdf (1 MB)
Dit is het negende sportonderzoek onder volwassenen in de gemeente ’s-Hertogenbosch. Dit onderzoek vindt elke twee jaar plaats in opdracht van de afdeling Sport en Recreatie. Ruim 2.200 inwoners deden mee met het onderzoek over sport en bewegen.
Gepubliceerd op: 10-10-2019 | pdf (56 KB)
De gemeente voert vanaf 2014 periodiek onderzoek uit naar de werkwijze rondom toekenning en uitvoering van Wmo Hulp bij het huishouden. De laatste meting vond begin 2019 plaats. Deze meting laat positieve resultaten zien. Op veel onderdelen geven de cliënten de dienstverlening een even hoge of hogere beoordeling dan bij de vorige meting. Zo beoordelen cliënten het gesprek met de gemeente met een 8,1 en het huisbezoek door de zorgaanbieder met een 7,9. En zijn ruim 9 op de 10 cliënten tevreden met het eindresultaat: een schoon en leefbaar huis.