Melding openbare ruimte

Kapotte lantaarnpaal, een losse stoeptegel of zwerfvuil? Meldingen en tips over de openbare ruimte geeft u eenvoudig aan ons door via het online meldingsformulier. Via dit formulier maakt u snel en makkelijk een melding en stuurt u een foto van de situatie mee.

Op de meldingenkaart staan alle openstaande meldingen in 's-Hertogenbosch. Klik op de afbeelding hiernaast om naar de meldingenkaart te gaan. Controleer, voordat u een melding maakt, wat er al aan ons is doorgegeven. Hiermee voorkomen we dubbele meldingen.

Melding maken

Maak uw melding bij voorkeur via het online meldingsformulier. Dit formulier stelt specifieke vragen, waardoor uw melding meer informatie bevat. Maakt u vaker een melding? Dan is het handig om het meldingsformulier toe te voegen aan het beginscherm van uw tablet of smartphone. Het meldingsformulier wordt weergegeven als een pictogram tussen uw apps. Wanneer u op het pictogram tikt opent het formulier meteen in uw browser en kunt u direct een melding maken. Bekijk hier een korte handleiding (pdf).

Lukt het niet om uw melding via het online meldingsformulier te maken? Dan kunt u uw melding ook via de BuitenBeter app of telefonisch aan ons doorgeven. Het meldpunt is op werkdagen tot 17.00 uur bereikbaar via (073) 615 55 55. Wilt u na deze tijd toch een medewerker spreken? Luister dan het bandje af en maak uw keuze.  

Uw melding wordt binnen 24 uur toegevoegd aan onze meldingenkaart. U kunt hierop de actuele status van uw melding bekijken. Wij streven er naar uw melding binnen 14 dagen af te handelen.

    Spoed?

    De meldingen worden tijdens kantooruren verwerkt. Maakt u een melding buiten kantooruren en is er sprake van een onveilige, overlastgevende of gevaarlijke situatie? Neemt u dan direct telefonisch contact op met de meldkamer van Stadstoezicht via (073) 615 55 55. De meldkamer is bereikbaar van zo t/m ma tot 23.00 uur, vrij en za tot 23.45 uur. Luister het bandje af om door verbonden te worden. De meldkamer van de politie bereikt u op 0900 8844. Neem voor spoedeisende hulp altijd contact op met alarmnummer 112.  

    Wat kunt u van ons verwachten?

    Per jaar ontvangen we zo’n 43.000 meldingen. Wij beoordelen elke melding. Daarbij kijken we altijd naar uw situatie en ons beleid. Klik op het onderwerp van uw melding. Dan weet u wat u van ons kunt verwachten.

    Vragen over uw melding?

    Elke melding wordt geregistreerd onder een uniek meldingsnummer. Dit nummer vindt u terug in de ontvangstbevestiging van uw melding. Houdt het meldingsnummer bij de hand als u contact met ons opneemt.

    Wat kunt u melden?

    U kunt bijvoorbeeld een melding maken over:

    Stank- en geluidsoverlast van bedrijven?

    Wilt u geluidsoverlast, geuroverlast, bodemverontreiniging of een andere bedrijf-gerelateerde ergernis melden? Neemt u dan contact op met de Milieuklachtencentrale. Gebruik het milieuklachtenformulier of bel bij acute overlast op telefoonnummer 073-681 28 21. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

    Klacht indienen

    U kunt het meldingsformulier niet gebruiken om een klacht in te dienen indien u niet tevreden bent over het doen of nalaten van een ambtenaar of een bestuurder. Ga daarvoor naar de pagina klacht indienen.